Guerrilla in the City

Stadsdynamiek staat of valt bij verrassende wendingen. Je kunt van tevoren niet voorspellen welke plek of voorziening een succes wordt in de stad. Dus moet je vooral veel uitproberen. Guerrilla is hierbij een middel. In dit magazine geven bewoners, ondernemers, ontwerpers, architecten, eventorganisatoren, retailers, stedenbouwkundigen, trendwatchers en marketeers hun meest aansprekende voorbeelden van guerrilla als trend en gaan ze in op wat tijdelijkheid voor de stad betekent. De conclusie: tijdelijkheid is vaak een manier om ongegeneerd te kunnen experimenteren. En sommige tijdelijke experimenten slaan zo goed aan dat ze een nieuw begin creëren. Zo draagt guerrilla bij aan stedelijke ontwikkeling.

Veel leesplezier!

Urban Signature

"When considering an architectural solution, do consider the solution might not be a building."

Urban Signature is een gratis online magazine dat ingaat op stedelijke vernieuwing en stadstrends. Niet de gebouwen, maar de mensen die in steden wonen, werken en leven en de stedelijke fenomenen staan hierbij centraal. Urban Signature bericht over innovatieve projecten, ondernemende visionairs en opvallende trends. Doel van dit magazine is om te inspireren, te discussiëren en aan te zetten tot nieuwe ideeën en werkwijzen.



Voor wie?

Urban Signature is een magazine voor en door professionals. Het richt zich op een brede interdisciplinaire groep vakmensen met interesse in en expertise op het gebied van stedelijke ontwikkeling en verschijnt in het Nederlands en Engels.

Uitgever

Het magazine wordt uitgegeven door Willie van Burgsteden (Mixed Flavours), Nathalie Jager (The Spherist) en Linda Peeters (Citiwriters), communicatieprofessionals met een passie voor steden en ervaring in citymarketing, gebiedscommunicatie, stadscultuur en creatieve designprojecten.

Linda Peeters
Hoofdredacteur

Willie van Burgsteden
Art-director

Nathalie Jager
Urban Trend Hunter