Urban Graphic Design

Letters, symbolen en grafische beelden leiden je door de stad. In praktisch opzicht helpen ze om je te oriënteren. In filosofische zin zetten ze aan tot nadenken over je stad en je eigen identiteit. En dan zijn er ook nog de commerciële uitingen. Wie bepaalt wat we zien? En wat doen al die letters, tekens en beelden met ons? In deze editie van Urban Signature staat Urban Graphic Design centraal.

Veel leesplezier!



PS. Voor de nieuwsgierigen: de coverfoto van de Canon Wonderwall is genomen tijdens de Salone del Mobile in Milaan.

Urban Signature

"When considering an architectural solution, do consider the solution might not be a building."

Urban Signature is een gratis online magazine over stedelijke vernieuwing en stadstrends. Niet de gebouwen, maar de mensen die in steden wonen, werken en leven en de stedelijke fenomenen staan centraal.


Voor wie?

Urban Signature richt zich op een brede interdisciplinaire groep vakmensen met interesse in en expertise op het gebied van stedelijke ontwikkeling en verschijnt in het Nederlands en Engels.

Uitgever

Het magazine wordt uitgegeven door Willie van Burgsteden (Mixed Flavours), Nathalie Jager (The Spherist) en Linda Peeters (Citiwriters), communicatieprofessionals met een passie voor steden en ervaring in citymarketing, gebiedscommunicatie, stadscultuur en creatieve designprojecten.